Malajzia gyerekkel – Utazási ötletek 1-4 hétre

Oszd meg másokkal is!

Malajziába utaztok gyerekkel, de nem tudjátok, hogy kezdjétek el az utazást tervezni? Van egy jó hírünk. Az alábbi posztban összegyűjtöttük, hogy miként tudjátok a leghatékonyabban és leglátványosabb bejárni az országot és összeállítani az útitervetek az elkövetkező nyaraláshoz.

Tartalom

Miért utazzunk malajziába gyerekkel?

Malájzia rendkívül gyerekbarát. A nyüzsgő fővárosa, Kualu Lumpur, parkokkal, múzeumokkal és egyéb szabadidős tevékenységekkel szórakoztatja az idelátogatkat. Más városok, mint például Malacca gyönyörű történelmi épületivel kalauzol el a múltba, míg Langkawi tengerpartjain egy kis luxusust kiélvezve, vagy a Cameron highlands tea és eper ültetvényein keresztül ismerkedhetünk meg a helyi látnivalókkal és történelmi hagyományokkal.

És persze ott van Penang is, ami önmagában is egy nagyon változatos desztináció. Ha még mindig van erőnk, Borneó szigetén elmehetünk túrázni, kajakozni, könnyű búvárkodni vagy raftingolni,

Ha még nem voltál eddig meggyőződve arról, hogy Malájzia nektek való, olvass tovább 🙂

Repülővel Malajziába

Számos légitársaság repül Malajziába. A Momondo oldalát előszeretettel használjuk, hogy olcsó jegyeket találjunk. A Qatar Airways dohai átszállással repül Buapestről Kuala Lumpurba.

Az Air Asia jegyeit elsősorban belföldi viszonylatban és a környező országokba érdemes meglesni.

Legfontosabb tudnivalók az országról

Muszlim ország

Malájzia rendkívül multikulturális, többféle vallás és kultúra keveredik annak ellenére, hogy az ország nagy része muszlim. Találkozhatunk például a kereszténység, hinduizmus, és buddhizmus követőivel is, de az ateisták is képviseltetik magukat. Sőt! Békében élnek egymás mellett, nem pedig csak léteznek.

A lakosság 61%-a szunnita muszlim, 20%-a buddhista, 9%-a keresztény, 6%-a hindu, 1,3% taoista, konfuciánus és kínai népi vallású

Malajziában például a muszlimok is viselnek mikulássapkát, a keresztények ramadánkor gyakran együtt böjtölnek a többiekkel napnyugtáig, vagy például a hinduk is megünneplik a kínai új évet a helyi barátaikkal a templomokban. Azaz ez az együttélés valóban létezik, a kultúra része, és a többség nagyon toleráns.

Hol együnk Malajziában

Általánosságban elmondható, hogy hogy gyerekekkel (is) nagyon élvezetes Malajziában enni. A földrajzi helyzet és a változatos történelmi múlt miatt számos konyhának a legjobb ételei kóstolhatjáuk meg. Találunk kínai, thai, indiai, Sri lanka-i ízeket is a maláj ízek mellett, csak hogy a legnépszerűbbeket említsünk. Ha egy pizzát vagy egy hamburgert szeretnétek enni, nagy valószínűséggel azzal se lesz gondotok, hogy találjátok a közelben egy nyugati büfét vagy éttermet. Ezenkívül a mexikói, koreai,  japán és a vietnámi koyha is képviselteti magát, de különféle kelet-európai éttermekbe is belebotolhatunk.

A bevásárlóközpontokban sokféle gyorsétterem taálható, de az utcai árusoknál is könnyen vásárolhatunk nagyon olcsó, friss és ízletes ételeket. Ha kisebb gyerekkel vagyunk, akkor érdemesebb inkább a sokszor légkondicionált, benti helységekben enni, de nem volt eddig semmilyen problémánk abból sem,  ha az utcán vettünk egy-két frissen készített finomságot.

Autóval malajziában

Az országnak nagyon jó közúthálózata van, gyorsan lehet haladni. Fontos megjegyezni, hogy a helyiek gyakran átlépik a sebesség határokat, amit azért nem feltétlenül ajánlunk nektek. 🙂

Fontos megjegyezni, hogy az országban bal oldali közlekedés van, így ha még eddig nem volt tapasztalatotok, akkor érdemes egy kicsit legalább is lélekben rá készülni. Én Új-Zélandon vezettem először a “másik oldalon”, viszonylag friss jogsival, úgyhogy ne aggódjatok. Ha tapasztalt, magabiztos sofőrök vagytok, akkor nem lesz gond.

Kulturált a közlekedési morál is (ázsiai viszonylatban mindenképp), úgyhogy bátran ajánljuk, hogy béreljetek autót Malájziában. A nemzetközi jogosítványt még időben váltsátok ki.

Hogyan öltözzünk

Bár az ország rendkívül toleránsabb más vallásúak iránt, van egy-két dolog, amit fontos megjegyezni és figyelmet fordítani az utazásunk során. Például azt, hogy hogyan öltözzünk.

Bikiniben vagy más nagyon rövid vagy villantós ruhában a medencék és a strandok környékét leszámítva nem igazán ajánlott mászkálni. Ha strandolás fürdés után beülünk egy kávézóba vagy étterembe, akkor mindenképp vegyünk magunkra még valamit.

Alkohol & Sertés

Alkoholt a legtöbb nem halal étteremben vagy boltban lehet kapni. Sertés termékek is ezen bizonyos boltok kínálatában vannak. Ezek a nagyobb szuper- vagy hipermarketek illetve a kínai boltok. Például a Tescóban valahol a fő polcsoroktól eldugva, de a kisebb boltokban nem feltétlenül találjuk ezen termékeket.

Fontos megjegyezni, hogy a muszlim maláj pénztárosok vagy eladók nem mindig szeretnének hozzányúlni a sertés termékekhez, elképzelhető, hogy neked kell oda tartani az árleolvasóhoz, amikor a kasszánál vagy.

Kuala Lumpur (azaz KL)

Kuala Lumpur utazás Malajziába

Aki szereti a városi életet, annak Kuala Lumpur az egyik kedvenc városa lesz Malajziában. Legtöbbször akár egy hosszabb átszállás során is könnyen szakíthatunk elég időt arra, hogy egy kicsit belepillantsunk az itteni életbe.

Batu barlangok – Batu Caves

Kuala Lumpur központjától busszal vonattal vagy akár privát transzferrel is elérhető ez a hatalmas mészkő monolit, ami egyben az egyik legfontosabb vallási helyek egyike a malájziai hindu lakosság körében. Szobrok és templomok találhatók a barlangbana amihez 272 lépcsőn mászhatunk fel.  Január és február idején a Thaipusam fesztivál van, ekkor jóval zsúfoltabb a barlang és környéke, viszont láthatunk rengeteg hagyományos illetve ünnepi ruhába öltözött embert, úgyhogy nem feltétlenül egy rossz alkalom a látogatásra.

Berjaya Times Square Theme Park

Egy vidámpark a bevásárlóközpont belsejében. Nagyobb gyerekeknek (és a szülőknek is) hatalmas élmény. Ne hagyjátok ki!

Aquaria KLCC

A hatalmas akvárium könnyen belopja magát a kisebb gyerekek szívébe.

Petrosains Discovery Centre

Egy 7000 négyzetméteres tudományos központ a Petronas ikertornyok negyedik emeletén.

>> Itt olvashatjátok a részletesebb posztunkat Kuala Lumpur látnivalóiról.

>> Itt szálltunk meg: Hotel Istana Kuala Lumpur City Centre

Penang – George Town és a környéke

Penang graffiti

Színes történelem, ízletes ételek, városi élet és gyönyörű tengerpartok jellemzik a szigetet. Ez az egyik legkedveltebb célpont Malajziában nem csak családok számára. Találhatunk luxus resortokat, de egyszerűbb hoteleket vagy apartmanokat is bérelhetünk.

Teli van a város hawker Center-ekkel, ahol csak leülünk a műanyag székekre és máris rendelhetünk valami finomat. A régió legjobb ételeit a gyarmati időkből származó épületek között fogyazthatjuk el, és sétálhatunk Georgetown-ban, ami egyben az UNESCO világörökség része is.

A kultúrák, vallások és etnikumok keveredése rendkívül szembetűnő Penangon is. Mi nagyon élveztük azt a hat napot (és a többit korábban gyerekek nélkül), amit a szigeten töltöttünk. Ennek felét egy tengerparti szállodában a sziget északi részén, majd az ott tartózkodásunk második felét Georgetownhoz közelebb egy szintén medencés hotelban töltöttük. Így a pihenés után buddhista templomokat is meg tudtunk nézni. Felfedeztük a lebegő várost és körbe sétáltunk a történelmi negyedben is, majd a városon kívül kirándultunk is.

Ezeket ajánljuk többek között:

• Kek Lok Si Templom
  • Snake Temple – Kígyó Templom (ha nem vagytok fóbiások)
  • Penang Botanic Gardens – botanikus kert
  • Georgetown Street Art
  • Fort Cornwallis

> még több Penang

>> Itt szálltunk meg:
The Bayview Beach Resort – Batu Feringgi, Penang

Malaka

Malaka, Malajzia látnivalók

Penanghoz hasonlóan Malaka (Malacca vagy Melaka) óvárosa is a világörökség része. A város történelme szintén messzire nyúlik és az épületei között rengeteg gyarmati időkben épült házat találhatunk. Ha történelem iránt érdeklődő család vagytok, akkor mindenképpen látogassátok meg a várost. Rengeteget tanulhatok hajókról, kardok, fűszerekről és a puskaporról is. A várost könnyen be lehet járni gyalog is.

Langkawi

langkawi sky bridge

Langkawi szigete Penangtól északra található a thaiföldi határ mellett. Elérhető helyi komppal vagy repülővel is eljuthatunk ide.

A szigeten többek között találunk vízeséseket, egy felvonót, amivel feljuthatunk egy egyik legmagasabb pontjára szigetnek, és ott föntről is megcsodálhatjuk látványt, valamint keresztül sétálhatunk langkawi egyik szimbólumaként szmon tartott magas hídon is.

Mi egy hetet töltöttünk el Langkawi az akkor másfél éves fiúkkal. Nagyon élveztük a jó időt, a strandolást, a természetet. A szigeten a grab nevű applikáción keresztül könnyen találtunk úgymond taxit magunknak, ha az egyik helyről a másikra el akartunk jutni.

Többek közt ezeket ajánljuk:

• Langkawi Cable Car (SkyCab)
  • SkyBridge. …
  • Oriental Village
  • ATV Extreme Zone Langkawi. …
  • Mangrove tour
  • Vízesések

>> Itt írtunk részletesen arról, hogy mit érdemes felkeresni Langkawin gyerekkel

>> Itt szálltunk meg: Bella Vista Waterfront Kuah Langkawi – Kuah, Langkawi

Taman Negara Nemzeti Park

Itt találkozhattok majmokkal, tapírokkal, vaddisznókkal, többszáz különféle madárral és akár tigrisekkel is. Az őslakosok közül már csak néhány ezer ember él ebben a hatalmas esőerdő darabban, viszont számos túrát és kirándulást lehet ejtett innen.  Szintén benevezhetünk raftingolásra, horgászhatunk, mehetünk madárlesre is, hogy csak a legnépszerűbb tevékenységeket említsem.

>> Szállás Kuala Tahanban

Cameron Highlands

Cameron Highlands teaültetvény Malajziában

Minden tea kedvelőnek ez maga a paradicsom. (És azoknak, akik szeretnek fotózni!) A felföldeken nagyon ízletes teát termesztenek és a teateraszokat is megfigyelhetjük akár már az utakról is. Ezenkívül meglátogathatjuk az ültetvényeket, ahol kostolókra is befizethetünk. Üvegházakban orchideákat és szamocát is termelnek – szintén látogathatóak.

Johor Bahru

Johor Bahru városa nem annyira érdekes gyerekekkel, viszont a közelben található Legoland mindenképp megér egy látogatást ha családdal utazunk Malajziába.  A világ egyik legjobb vidámparkjaként tartják számon és rengeteg ide látogatót vonz a környező országokból, de távolabbról is.

Ipoh

Ipoh városa, bár ez nem a világörökség része egy nagyon érdekes település. Többek között lehet barlangászni, raftingolni és nagyon híres ez a város is az éjszakai piacairól is. A legtöbb gyerek mindenképp élvezni fogja a Lost World of Thambun vidámparkot, amely a városközponthoz közel található, több vizes játék, hullámmedence és kisebb-nagyobb hullámvasutak szórakoztatják a fiatalabb korosztályt.

Malájzia keleti partja

A keleti part kevésbé népszerű, de ha egy autós körúton vagytok gyerekekkel Malajziában, akkor mindenképp megéri a 4 es úton kelet felé elvezetni. A legtöbb település nem olyan látványos, viszont a strandok nagyon szépek ezen az partszakaszon is. Fontos megemlíteni, hogy az ország ezen része jóval vallásosabb.

Borneó

teknős Borneó utazás

Esőerdő, természet, vizisportok, túrázás – azaz tökéletes olyan családoknak, akik egy aktív malájziai pihenést terveznek. Fővárosa, Kota Kinabalu, szinte minden program lehetőséget kínál. Be tudtok fizetni raftingolásra, a kajakozásra, búvárkodásra vagy különböző túrákra is, hogy felfedezzétek a csodaálatos esőerdő sokszínű növény és állatvilágát.

Internet & WiFi Malajziában

Bár sok Starbucks és McDonald’s vásárlója használhatja az ingyenes Wi Fi-t, általánosságban nézve az ingyen Wi Fi nem túl elterjedt az országban. Szerencsére a legtöbb szálláshelyen a szobához azért jár. Ha szükségünk van egy helyi sim kártyára, akkor azt bármelyik nagyobb bevásárlóközpontban vagy reptéren megvehetjük.

Közlekedés malajziában gyerekekkel

Grab és Taxi

Az Uberhez hasonlóan működő Grab alkalmazás nagyon népszerű (töltsétek le!) az országban és nagyon könnyedén rendelhetünk ezáltal maguknak egy magántaxit.  Bár sok autóban nincsen biztonsági öv, illetve a gyerekülés kérdése sem megoldott. Több hivatásos Taxis is használja a Grab-et.

Városok közti közlekedés

A távolsági buszok is nagyon jó minőségűek Malajziában. Akár éjszakai akár nappali járatokról beszélünk. Az ülések nagyok, kényelmesek, ledönthetők az ékszakai járatok többségén. Sőt akár Szingapúrba is átugorhatunk, ha vagy néhány szabad napunk.

Többek között használtunk távolsági buszokat a Cameron highlands-re, KL-be, JB-be is.

Repülés

Országon belül sok helyi repülőjárat és üzemel a nagyobb városok között, a legtöbb az Air Asia által. Ez általában egy gyors, egy óra körüli menetidő takar. A jegyek hasonló árban vannak mint a buszjegyek, akár 2-3 ezer forintért is vásárolhatunk jegyeket az Air Aisa honlapján.

Útvonaltervek

Egy hét Malajziában

Ha csak egy hetetek van szabad, akkor Kuala Lumpur mellett akár Penangra vagy Langkawira érdemes elmenni, nagyjából az időt fele fele arányban lehet megosztani a két hely között. Ha nagyon mehetnétek van, és nem akartok strandolni vagy lábat lógatni, akkor akár mind három helyet is útba ejthetitek.  Alternatívaként KL-ből Melaka vagy a Cameron Highlands is megoldható.

Két hét Malajziában

Ha van legalább két hét szabadidőtök, akkor a korábban felsorolt nyugati parton levő helyek akár mindegyikét is útba ejthetitek egy nagyon sűrű program keretében.

Három hét Malajziában

Három hét szerintünk pont ideális. Így jut 2-3 nap a nagyobb városokra, nem kell rohanni, és a végén Borneó is belefér 4-5 napban.

Négy hét

Ebben az esetben a keleti partot is végig tudjátok utazni.

Ha a szomszédos Szingapúrba is utaztok, itt találtok róla több infót.

Kata - profil kép
KATA: Egy kétgyerekes anyuka vagyok és imádok a családommal utazni. A blogon szeretném megmutatni nektek, hogy miként juthattok el ezekre a csodás helyekre ti is.